• Home
  • Blog
  • Recenze: Poslední sbohem od Tima Weavera

Recenze: Poslední sbohem od Tima Weavera

Tim Weaver má za sebou dvanáct detektivních bestsellerů (prvním byl Hon na mrtvého), které si získaly srdce čtenářů na celém světě. Za tu dobu si vytříbil literární smysly, a tak s dravčí elegancí rozehrává další dramatickou hru na kočku a myš.

text: Wojta Běhounek

Devět minut před šestou večer se do fronty vedoucí k domu hrůzy v zábavním parku Seven Peaks postaví Tom Brenner se synem Leem. O půl hodiny později vstupují dovnitř. Následuje nekončící řetězec tváří, jeden návštěvník za druhým vcházejí dovnitř a vycházejí ven. Až na ty dva, kteří se už neobjeví. Jako by je dům hrůzy pozřel.

Ve stejný okamžik pátrá David Raker po matce Rebeky Murphyové, která zmizela před čtyřiceti lety. Ačkoli ji úřady prohlásily za mrtvou a rodina pohřbila, Rebeka od ní za poslední roky obdržela několik strohých zpráv. Raker se proto pouští do vyšetřování, během něhož se chytá doslova stébel – a probudí přitom nemilosrdného vraha, který se nerozpakuje odstranit kohokoliv, kdo jen náznakem může ohrozit jeho identitu.

Vzápětí se oba případy spojí v jeden…

Tim Weaver má za sebou dvanáct detektivních bestsellerů (prvním byl Hon na mrtvého), které si získaly srdce čtenářů na celém světě. Za tu dobu si vytříbil literární smysly, a tak s dravčí elegancí rozehrává další dramatickou hru na kočku a myš. A že se s tím nijak nemazlí, pochopíme hned v úvodu, kdy na pár stránkách vygraduje napětí na maximum. To ještě umocňují sympaticky krátké kapitoly, které vám zabrání knihu zavřít dřív, než ji dočtete.

Co však dělá Weaverovy příběhy výjimečné, je práce s postavami. Napříč celou sérií se vinou nevinné lži, které ale vedou k jedinému – aby hrdinovi dříve či později vybuchly do obličeje, jak jsme ostatně byli svědky v předchozí knize Nářek drozda. Právě Poslední sbohem celou situaci ještě vyostřuje, takže Davida Rakera čekají velmi zajímavé časy a hrozí mu dokonce dlouhodobý pobyt ve vězení.

Zároveň dochází k propojení s románem Ztracené střípky (ano, právě odtud je vám jméno Rebeky Murphyové povědomé) a celá série tím nabývá na komplexnosti. Ne že by ovšem záleželo na tom, co bylo dřív, protože stejně jako ve všech knihách Tima Weavera i tady hraje prim ústřední pátrání po zmizelé. Tentokrát však Raker narazí na protivníka úplně mimo svou váhovou kategorii a vážně hrozí, že „poslední sbohem“ řekne právě on.

obálka Poslední sbohem od Tima Weavera

Tim Weaver: Poslední sbohem

Překlad Alžběta Lexová